poniedziałek, 30 marca 2020

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Edukacja polonistyczno-społeczna

Cel zajęć : Już wiem, jak powstaje film.


ZOBACZ

 1. Kliknij w link


PRZECZYTAJ I ZRÓB NOTATKĘ W ZESZYCIE

   
1. Kto pracuje przy filmie?

Reżyser to osoba odpowiedzialna za cały film.



Scenarzysta pisze scenariusz do filmu, który zawiera na przykład dialogi, opis akcji, miejsc i czasu.
Autor muzyki, czyli tak zwany kompozytor to twórca muzyki, którą słyszymy w filmie.
Aktor to artysta, który gra w filmie i wciela się w różne role.

Operator kamery to osoba, która obsługuje kamerę.

Operator dźwięku zajmuję się obsługą rejestratorów dźwięku np. mikrofonów. Odpowiada za właściwie nagranie dźwięku.

Charakteryzator to osoba, która wykonuje makijaż i inne zabiegi, dzięki którym aktor upodabnia się do postaci, którą gra.


Montażysta to osoba, która w ostatnim etapie powstawania filmu łączy ze sobą nagrane sceny.

SPRAWDŹ SIEBIE


2. Rodzaje filmów (zapisz w zeszycie tylko rodzaje bez opisu)

Film animowany. Film , który tworzy się techniką zdjęć poklatowych, które rejestrują na pojedynczych klatkach filmu kolejne fazy ruchu, najczęściej rysowane. https://www.youtube.com/watch?v=z-gY_hqaWh4


Film przygodowy. Film o przygodach głównego bohatera. Akcja toczy się w różnych miejscach. Film przygodowy charakteryzuje się najczęściej ciekawymi podróżami, tajemnicami i odkryciami.


Film dokumentalny. Film dokumentalny przedstawia część rzeczywistości ( czyli informacje prawdziwie). Z tego gatunku filmu można się wiele dowiedzieć o świecie.

Film przyrodniczy. Gatunek filmu dokumentalnego, przedstawiającego zwierzęta, rośliny lub inne elementy świata przyrody, najczęściej w ich naturalnym środowisku. https://www.youtube.com/watch?v=awlwB3-r9eU


Film niemy. Fim, któremu nie towarzyszy nagrana ścieżka  dźwiękowahttps://www.youtube.com/watch?v=_IKeU0qWYD0


Film biograficzny. Film biograficzny to opowieść o życiu sławnych ludzi np. naukowców, pisarzy, piłkarzy, piosenkarzy.


Edukacja polonistyczna

Cel zajęć: Analizuję tekst  Rafała Witka pt.,,Truskawka" 

PRZECZYTAJ

1.Przeczytaj tekst z podręcznika ze strony 45. 

   *Zastanów się, jak Kamil spędził dzień na planie filmowym. za co został przebrany? 
*Dlaczego był ,,wykończony''? 


ZAPISZ

1. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 2,3 ze str.53-54


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

  DZIEŃ DOBRY  MOI KOCHANI, WITAM WAS SERDECZNIE W PIERWSZYM DNIU KALENDARZOWEJ ZIMY ⛄  WKRÓTCE ŚWIĘTA  BOŻEGO NARODZENIA, SYLWESTER I NOWY ...