Edukacja polonistyczno-społeczna
Cel zajęć : Już wiem, jak powstaje film.
ZOBACZ
PRZECZYTAJ I ZRÓB NOTATKĘ W ZESZYCIE
1. Kto pracuje przy filmie?
Scenarzysta pisze scenariusz do filmu, który zawiera na przykład dialogi, opis akcji, miejsc i czasu.
Autor muzyki, czyli tak zwany kompozytor to twórca muzyki, którą słyszymy w filmie.
Aktor to artysta, który gra w filmie i wciela się w różne role.
Operator kamery to osoba, która obsługuje kamerę.
Operator dźwięku zajmuję się obsługą rejestratorów dźwięku np. mikrofonów. Odpowiada za właściwie nagranie dźwięku.
Charakteryzator to osoba, która wykonuje makijaż i inne zabiegi, dzięki którym aktor upodabnia się do postaci, którą gra.
Montażysta to osoba, która w ostatnim etapie powstawania filmu łączy ze sobą nagrane sceny.
SPRAWDŹ SIEBIE
2. Rodzaje filmów (zapisz w zeszycie tylko rodzaje bez opisu)
Film animowany. Film , który tworzy się techniką zdjęć poklatowych, które rejestrują na pojedynczych klatkach filmu kolejne fazy ruchu, najczęściej rysowane. https://www.youtube.com/watch?v=z-gY_hqaWh4
Film przygodowy. Film o przygodach głównego bohatera. Akcja toczy się w różnych miejscach. Film przygodowy charakteryzuje się najczęściej ciekawymi podróżami, tajemnicami i odkryciami.
Film dokumentalny. Film dokumentalny przedstawia część rzeczywistości ( czyli informacje prawdziwie). Z tego gatunku filmu można się wiele dowiedzieć o świecie.
Film przyrodniczy. Gatunek filmu dokumentalnego, przedstawiającego zwierzęta, rośliny lub inne elementy świata przyrody, najczęściej w ich naturalnym środowisku. https://www.youtube.com/watch?v=awlwB3-r9eU
Film niemy. Fim, któremu nie towarzyszy nagrana ścieżka dźwiękowa. https://www.youtube.com/watch?v=_IKeU0qWYD0
Film biograficzny. Film biograficzny to opowieść o życiu sławnych ludzi np. naukowców, pisarzy, piłkarzy, piosenkarzy.
Edukacja polonistyczna
Cel zajęć: Analizuję tekst Rafała Witka pt.,,Truskawka"
PRZECZYTAJ
1.Przeczytaj tekst z podręcznika ze strony 45.
*Zastanów się, jak Kamil spędził dzień na planie filmowym. za co został przebrany?
*Dlaczego był ,,wykończony''?
ZAPISZ
1. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 2,3 ze str.53-54
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.