Temat: Zbuntowana
czwórka, czyli kwartet smyczkowy
Cel:
·
dowiesz
się, co to jest kwartet (smyczkowy i wokalny)
·
pośpiewasz
piosenkę
1.
Posłuchaj piosenki o instrumentach, które nie chciały grać z orkiestrą.
Pośpiewaj ją. (Muzyka str. 79 i mp3 „Zbuntowana czwórka”)
2. Zastanów się, dlaczego
instrumenty się zbuntowały?
3. W piosence jest kilka
nowych słów. Znajdź ich znaczenie. Otwórz kartę pracy i wpisz nazwy. Po
zakończeniu kliknij Finish i Check my answers. Przekonasz się, czy
dobrze odpowiedziałeś.
4. A teraz posłuchaj utworu skomponowanego na
cztery instrumenty. (mp3, Mozart) Otocz pętelką w książce na str. 80 te
instrumenty, które usłyszałeś w nagraniu.
Jeśli słyszysz 4 instrumenty
smyczkowe, to taki zespół nazywa się
KWARTET SMYCZKOWY.
5.
Posłuchaj teraz innego utworu.(mp3, Kwartet wokalny) Czy słyszysz instrumenty,
czy głosy ludzkie? Pokoloruj na str. 82 lub narysuj w zeszycie tyle buziek, ile
głosów śpiewa piosenkę.
Jeśli słyszysz 4 ludzkie głosy,
to taki zespół nazywa się
KWARTET WOKALNY
Teraz już
wiesz, że kwartet, to 4 grające lub śpiewające osoby.
Dla chętnych:
Obejrzyj występ kwartetu smyczkowego – kabaret Grupa
MoCarta. Są
NIESAMOWICI!
Dobrej zabawy!
Wasza p. Gabriela
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.