środa, 29 kwietnia 2020

EDUKACJA MUZYCZNA


Temat: Zbuntowana czwórka, czyli kwartet smyczkowy

Cel:
·        dowiesz się, co to jest kwartet (smyczkowy i wokalny)
·        pośpiewasz piosenkę


1. Posłuchaj piosenki o instrumentach, które nie chciały grać z orkiestrą. Pośpiewaj ją. (Muzyka str. 79 i mp3 „Zbuntowana czwórka”)

2. Zastanów się, dlaczego instrumenty się zbuntowały?

3. W piosence jest kilka nowych słów. Znajdź ich znaczenie. Otwórz kartę pracy i wpisz nazwy. Po zakończeniu kliknij Finish i Check my answers. Przekonasz się, czy dobrze odpowiedziałeś.



 4. A teraz posłuchaj utworu skomponowanego na cztery instrumenty. (mp3, Mozart) Otocz pętelką w książce na str. 80 te instrumenty, które usłyszałeś                   w nagraniu.
Jeśli słyszysz 4 instrumenty smyczkowe, to taki zespół nazywa się

KWARTET SMYCZKOWY.

5. Posłuchaj teraz innego utworu.(mp3, Kwartet wokalny) Czy słyszysz instrumenty, czy głosy ludzkie? Pokoloruj na str. 82 lub narysuj w zeszycie tyle buziek, ile głosów śpiewa piosenkę.
Jeśli słyszysz 4 ludzkie głosy, to taki zespół nazywa się

KWARTET WOKALNY

Teraz już wiesz, że kwartet, to 4 grające lub śpiewające osoby.


Dla chętnych:

Obejrzyj występ kwartetu smyczkowego – kabaret Grupa MoCarta.                        Są NIESAMOWICI!

  
Dobrej zabawy!
 Wasza p. Gabriela

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

  DZIEŃ DOBRY  MOI KOCHANI, WITAM WAS SERDECZNIE W PIERWSZYM DNIU KALENDARZOWEJ ZIMY ⛄  WKRÓTCE ŚWIĘTA  BOŻEGO NARODZENIA, SYLWESTER I NOWY ...