środa, 22 kwietnia 2020

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Edukacja przyrodniczo-polonistyczna                                                                        22.04.2020


Cel zajęć: Moja błękitna planeta ZIEMIA


22 kwietnia setki milionów ludzi na całym świecie będzie świętować Dzień Ziemi.
Idea troski o niebieską planetę łączy ludzi niezależnie od narodowości

Planeta Ziemia to, 7 kontynentów i 3 oceany



Na Ziemi znajduje się 7 kontynentów:............, ....................., .........................., ........................., ......................, .......................... i ..................... 

Kontynenty te są oblewane przez wody 3 oceanów:

Ocean .....................Ocean...................... i Ocean.............................



 Na naszej planecie jest wiele zachwycających miejsc- "cudów natury". 
Oto niektóre z nich - otwórz podręcznik na s. 6-7 i zapoznaj się z tekstem oraz obejrzyj ilustracje.
Które z tych miejsc podoba Ci się najbardziej? Ciężko wybrać, prawda?

 Do każdego z tych miejsc z zamieściłam filmiki z dodatkowymi informacjami. Niektóre z nich są dłuższe, nie musisz oglądać całych lub wrócisz do nich w wolnej chwili.
Ułatwi Ci to wybranie tego jedynego "cudu natury"  - po obejrzeniu filmików 
zrób ćw. 2, s. 4.

WIELKI KANION



KLIFY MOHERU


PAMUKKALE


MARMURKOWE JASKINIE



ZORZA POLARNA




WIELKA RAFA KORALOWA




WYSPY GALAPAGOS



ULURU



Pamiętasz, gdy rozmawialiśmy o planetach mówiłam, że planety zapisujemy wielką literą. 

Tak więc, jeśli chcesz zapisać informację o naszej planecie - zapiszesz ją jako Ziemia. 
Jeśli natomiast masz na myśli glebę, rolę, to napiszesz wtedy ziemia - wykonaj 
ćw. 3, s.5(bez kropki).

 W ćw. 4, s. 5, należy podkreślić czasowniki (co robi? co się z kimś/czymś dzieje?) 
Zobacz na wzór.

Pamiętaj o podkreśleniu dwoma kreskami (ja niestety nie mogłam).
Uzupełnij i zapamiętaj jak czasowniki umieć i rozumieć odmieniają się przez osoby w liczbie pojedynczej i mnogiej.
Edukacja matematyczna

 Cel zajęć Rozwiązuję zadania na liczbach trzycyfrowych.

1. Otwórz podręcznik na s. 34 i przeczytaj treść zad. 1. (To zad. robimy ustnie.)
Obliczając ile sadzonek żółtych pomidorów przygotował ogrodnik musisz do liczby trzycyfrowej 382 dodać 9 jedności:
382 + 9 = 382 + (8 + 1) = 390 + 1 = 391

Łatwiej obliczać dodając do pełnej dziesiątki: 2+8=10, a dopiero potem 1.

Odp.  Ogrodnik przygotował 391 sadzonek żółtych pomidorów.
                               
2.  Dodajemy liczby trzycyfrowe.

Zapisz notatkę:
237 + 5 = 237 + 3 + 2 = 240 + 2 = 242
348 + 9 = 348 + 2 + 7 = 350 + 7 = 357
844 + 7 = 844 + 6 + 1 = 850 + 1 = 851
526 + 5 = 526 + 4 + 1 = 530 + 1 = 531

zad. 3, s. 34
697 + 9 = 697 + 3 + 6 = 700 + 6 = ..............
Odp. Pan Piotr...........................................................

zad. 5, s. 34

193 + ........ = 193 + .....+...... = ..................
Odp. Razem przejechali.............................

Zadanie domowe:
w ćwiczeniach: ćw. 1 i 2, s. 44

Źródło: Nowa Era ,,Elementarz odkrywców klasa 3" , YouTube

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

  DZIEŃ DOBRY  MOI KOCHANI, WITAM WAS SERDECZNIE W PIERWSZYM DNIU KALENDARZOWEJ ZIMY ⛄  WKRÓTCE ŚWIĘTA  BOŻEGO NARODZENIA, SYLWESTER I NOWY ...