wtorek, 28 kwietnia 2020

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Edukacja polonistyczno-społeczna                                                                         28.04.2020

Cel zajęć: Transport wodny.

  • Poznaliśmy już transport lądowy,powietrzny dzisiaj dowiemy się więcej o transporcie wodnym. 

Najpierw rozwiążcie zagadki:

 1.Oto zagadka krótka: co to za dziwna łódka, która czy w przód, czy wspak pływa, tak samo się nazywa?

 2. Ma mostek, choć to nie rzeka. Przybija, gdy wraca z daleka. Ma dziób, nie dziobie wcale, pruje nim morskie fale.

 3. Pływa po jeziorze. Opłynąć może świat! Stanie, gdy na nią nie dmucha wiatr!


  • Krótka historia
 Ludzie od bardzo dawna korzystali z wodnych środków transportu. Pierwszymi łodziami, które zbudował człowiek, były dłubanki – wykonane z pni drzew, z których wydłubywano środek.
Pierwsze tratwy i różnego rodzaju łodzie były poruszane za pomocą wioseł, przy użyciu siły mięśni ludzkich. Szukając innego napędu dla łodzi niż wiosłowanie, wynaleziono łodzie żaglowe.
Za ich wynalazców uważa się Egipcjan, którzy pływali po Nilu już przed pięcioma tysiącami lat. Ten wynalazek rozpoczął okres dalekich podróży morskich i odkrywania nowych lądów. Rozwój techniki spowodował, że zaczęły się pojawiać statki rzeczne napędzane parą wodną oraz statki z silnikami spalinowymi. ♫ – OFF TOPIC – Trzy wieki wykorzystania pary. (część 10. Parowce ...Stosowano w nich podobne silniki jak w parowozach. Dzięki temu uniezależniono statki od siły ludzkich mięśni.


  • Spróbuj wykonać ćwiczenie. Połącz wyraz z pomarańczową pinezką z jego wytłumaczeniem na niebieskiej.

https://learningapps.org/watch?v=p5szg8ryj20



RODZAJE STATKÓW












STATEK 
TOWAROWY


BARKA


STATEK PASAŻERSKI


TANKOWIEC












KUTER










TRANSATLANTYK


WYCIECZKOWIEC





MAPA PORTY 
PORT W SZCZECINIE
PORT W KOŁOBRZEGU
PORT W GDYNII
PORT W GDAŃSKU

Przeczytaj informacje z podręcznika s. 66,67

Napisz w zeszycie zdanie:
Środki transportu wodnego to:...........................................................

Posłuchajcie piosenki




Edukacja matematyczna

Cel zajęć: Doskonalimy dodawanie i odejmowanie do 1000.

Wykonaj działania, wyniki uporządkuj rosnąco lub malejąco, odczytaj hasło z liter.


553 + 28
382 + 7
460 + 9
501 + 11
640 + 42
450 + 24

E
S
T
T
K
A





Hasło:








354 - 50
80 + 206
252 - 30
126 + 20
89 + 100


A
K
R
B
A





Hasło:






282 - 40
198 - 30
386 - 30
218 + 70




R
P
M
O


     
  Hasło:





390 + 9
508 + 60
180 + 2
389 + 300
106 + 20
149 + 300
300+144
79+200
240 + 6

O
E
A
C
T
I
W
K
N

 Hasło:




400 + 89
108+80
780 + 9
380 + 7
600 + 67
414 + 500
300+48
65+500
187 +100
O
ż
E
L
i
C
G
W
A

Hasło:




628 - 300
698 - 20
508 + 60
564 + 30 196 - 50
U
R
T
E
K

Hasło:




500 + 89
409 + 80
588 - 70 899 - 20 256 - 50
A
A
J
K
K
Hasło:




500 + 89
496 - 50
986 - 300
996 - 400
709 + 90
ó
Ł
K
D
A
 Hasło:






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

  DZIEŃ DOBRY  MOI KOCHANI, WITAM WAS SERDECZNIE W PIERWSZYM DNIU KALENDARZOWEJ ZIMY ⛄  WKRÓTCE ŚWIĘTA  BOŻEGO NARODZENIA, SYLWESTER I NOWY ...