Hello everyone!
1 1. Today
we will start with a new unit but first we listen to a song.
Let’s listen to the
“Lift off to English” song.
Dzisiaj
rozpoczynamy nowy rozdział, ale najpierw posłuchajmy piosenki.
Posłuchajmy piosenki
„Lift off to English”
lift off – wystartować
Sing the song.
2 2. Our
topic for the new unit is “Things we do every day”.
Listen, look and
repeat. Page 43 in your books.,
Tematem naszego nowego rozdziału są ”Czynności dnia codziennego”
Posłuchaj, popatrz I powtórz.
Strona 43 w podręczniku. (CD 43)
1 3. Listen
to „The Tiger Street word” rap and point the activities.
Posłuchaj rapu
oraz wskaż odpowiednią aktywność dnia codziennego. (S. 43, CD 44)
2 4. Write
in your notebook the new phrases.
Wpisz do
zeszytu nowy zwroty.
3 5. Match
the phrases with their meanings.
Połącz zwroty
z ich znaczeniem.
get up
zakładać piżamę
have breakfast brać prysznic
brush your teeth jeść lunch
go to
school
jeść obiad
have
lunch
jeść śniadanie
go home iść do
szkoły
have
dinner iść
spać
have a shower iść do domu
put on your
pyjamas wstawać rano
go to bed myć zęby
6. Let’s
look at the workbook. Page 50
Popatrz do
zeszytu ćwiczeń na stronę 50.
before school
– przed szkołą
after school –
po szkole
5 7. Do
you want to play a game? Play Tiger’s mime. One person will show you a everyday
activity and the second person will try to quess the activity. Please use
phrase in English.
Czy masz
ochotę zagrać w grę? Zagraj w kalambury. Jedna osoba będzie pokazywać czynność
dnia codziennego, a druga będzie próbować odgadnąć tę czynność. Proszę używaj
zwrotów w języku angielskim.
Carol Read, Mark Ormerod, Magdalena Kondro, "Tiger 3. Podręcznik", Wydawnictwo Macmillan, Warszawa, 2019.
Carol Read, Mark Ormerod, Magdalena Kondro, "Tiger 3. Zeszyt ćwiczeń", Wydawnictwo Macmillan, Warszawa, 2019
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.