Cel zajęć: Piszę opowiadanie
Kochani, ponieważ w tym roku nie piszecie testu trzecioklasisty, robimy różne ćwiczenia, zadania, które powinniście umieć, żeby było Wam łatwiej w klasie czwartej, te wszystkie gry, zabawy mają pomóc w utrwaleniu wiadomości. Dzisiaj zajmiemy się tą najtrudniejszą formą wypowiedzi -napiszecie opowiadanie twórcze.Co to jest opowiadanie ?
to forma wypowiedzi literackiej ukazująca określony świat przedstawiony, złożony z czasu i miejsca akcji, bohaterów oraz wydarzeń powiązanych ze sobą w porządku chronologicznym i przyczynowo-skutkowym.
BUDOWA OPOWIADANIA
1. WSTĘP
Wprowadzasz
czytelnika.
Przedstaw
czas, miejsce akcji i bohatera głównego.
Możesz
rozpocząć:
Był piękny, słoneczny dzień..... W maleńkim
zaczarowanym domku mieszkał.....
Pewnego dnia w ....... Zdarzyło się to .....
2. ROZWINIĘCIE
W tej części
opowiadania opisujesz zdarzenie, przedstawiasz swoją wymyśloną fabułę (treść).
Co się przydarzyło bohaterom?
zobaczył, odeszła, zaczęli uciekać, krzyknęła, podskoczyła, zadrżała, przestraszyło się itp...
Przydatne sformułowania:
wtem ...., nagle...., w pewnej chwili....,
później...., po chwili...., w okamgnieniu.... rozległ się..., usłyszał.....,
natychmiast...., poczuła ....
3. ZAKOŃCZENIE
W tej części zamykamy akcję.
Zakończenie
może być zaskakujące.
Sformułowania przydatne w zakończeniu:
Na
szczęście wszystko dobrze się skończyło..... To była niesamowita przygoda....
Ta przygoda mogła..... To zdarzenie wiele nauczyło..... itp...
PRZYDATNA WIEDZA PODCZAS PISANIA OPOWIADANIA
OCZYWIŚCIE WYRAZÓW:
WSTĘP , ROZWINIĘCIE , ZAKOŃCZENIE NIE PISZEMY
10 RAD JAK NAPISAĆ DOBRE OPOWIADANIE.
WŁĄCZ I POSŁUCHAJ
Przyjrzyj się i zobacz jak stworzono to opowiadanie
SPRÓBUJ NAPISAĆ OPOWIADANIE W KTÓRYM UŻYJESZ PODANYCH NIŻEJ NAZW OBRAZKÓW I WYRAZÓW, nadaj mu tytuł
Pamiętaj o prawidłowej budowie opowiadania!
powodzenia:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.