Programowanie. Zabawa kolorami.
W klasie pierwszej i drugiej poznałeś polecenia, za pomocą których mogłeś sterować postaciami, podnosić przedmioty, skakać przez przeszkody oraz powtarzać czynności.
Poznasz teraz zasady korzystania z polecenia pokoloruj.
-Polecenie pokoloruj umieszczaj zawsze przed poleceniami ruchu.
-Kolor wybieraj z rozwijanej listy.
-Jeżeli polecenia pokoloruj użyjesz przed blokiem powtórz, to wszystkie pola, po których przejdziesz , zmienią swój kolor na taki, jaki wybierzesz z rozwijanej listy.
Przeanalizuj program, aby dowiedzieć się, jak robot zastosował polecenie pokoloruj.
![inf3 1](https://www.zslisiecice.com.pl/images/informatyka/inf3_1.jpg)
Pomóż robotowi w wykonaniu polecenia zgodnie z programem. Wykonaj zadanie na kartce w kratkę. Narysuj kwadrat
![inf3 2](https://www.zslisiecice.com.pl/images/informatyka/inf3_2.jpg)
ZADANIE DLA MĄDRALI ( dla chętnych)
Napisz program, który pomoże robotowi narysować lustrzane odbicie figury. Wpisz w puste pola pod obrazkiem odpowiednie polecenia. Możesz to zrobić na dwa sposoby. Zadanie wykonaj na kartce w kratkę. Praca zostanie oceniona.
![inf3 3](https://www.zslisiecice.com.pl/images/informatyka/inf3_3.jpg)
Zrób zdjęcia wykonanych zadań i prześlij na mój e-mail.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.