Cel zajęć: Wiem jak zatrzymać czas.
Historia fitografii
Prababcią współczesnego aparatu
fotograficznego była
camera obscura.Opisał
ją genialny Leonardo da Vinci
już 500 lat temu.W tym czarnym
pudełku z niewielką dziurką
obserwował on odwrócony i
pomniejszony obraz tego,
na co była skierowana dziurka.
Nie umiał go jednak utrwalić.
DOPIERO 300 LAT PÓŹNIEJ

dokonał tego, Francuz Luis
Daguerre.Użył metalowej płytki
pokrytej związkiem srebra. Potem
używano w tym celu szklanych płytek.
Zrobienie zdjęcia trwało około pół godziny
,więc żeby portret się udał to głowę
osoby portretowanej trzymano
w specjalnych kleszczach.
Przełomem okazało się użycie taśmy
ze sztucznego tworzywa,
czyli tak zwanego celuloidu.
Aparaty stały się lżejsze
i można było nimi wykonać więcej zdjęć.
Dzisiaj aparatami cyfrowymi
możemy robić setki zdjęć.

PRZEPISZ
1.Przepis do zeszytu poniższe wyrazy.
Wybierz jedną parę, ułóż i zapisz w zeszycie zdania z tymi wyrazami.
Zapamiętaj pisownię wyrazów
fotografia - fotografii
geografia - geografii
ortografia - ortografii
Na komodzie stoi fotografia mojego dziadka. Na tej fotografii dziadek ma wąsy, wojskową czapkę i mundur.
WYKONAJ
Ćwiczenie 3 i 4 strona 52
Edukacja matematyczna
Cel zajęć: Dzielę duże liczby
PRZECZYTAJ I ZAPISZ PRZYKŁADY
Uwaga będziemy dzielić duże liczby!
Aby było nam łatwiej, co trzeba zrobić?
Oczywiście! Rozbić na pełną dziesiątkę możliwą do podzielenia i pozostałą liczbę, którą też da się podzielić. Np.:
96: 8= 80 :8 + 16:8 = 10+2 = 12
96: 6= 60:6 +36:6 = 10+ 6 = 16
A teraz spróbuj Ty, uzupełnij drugą liczbę i podaj wynik:
96:3 = 90:3 + ?
96:4 = 80:4 +?
96:2 = 80:2 + ?
A teraz sprawdź czy dobrze obliczyłeś:
96:3 = 90:3 + 6:3 = 30 +2 = 32
96:4 = 80:4 + 16:4 = 20 +4 = 24
96:2 = 80:2 + 16:2 = 40 + 8 = 48
Czy jest to dla Ciebie zrozumiałe?
Jeśli nie to kliknij
METODY DZIELENIA
WYKONAJ
Zeszyt ćwiczeń 5/30
POWODZENIA😀 W RAZIE PYTAŃ PROSZĘ O KONTAKT
YOUTUBE
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.